söndag 2 maj 2010

Descent - Tisdag 27/4

Kampanjen fortsätter...

Djupt nere i det fuktiga gångarna under Blackwing Swamp (20. Two by Two) blev hjältarna anfallna av Dark priests och Skeleton Archers. När de väl undanröjt detta hot var de tvungna att aktivera en mekanism som öppnade dörren till nästa kammare. Där i mörkret lurade en Naga som sedan gjorde sitt bästa för att krama livet ur Steelhorns. Efter en kort men hård kamp gick Nagan hädan och gruppen fortsatte. Två Shades och en Medusa tycktes komma ur ingenstans men inte heller de gav gruppen allt för hårt motstånd.

Nagan väntar på att dörren skall öppnas...

Väl ute i ljuset igen begav de sig omedelbart mot Dawnsmoor för att försöka bryta belägringen. I närheten av staden blev de upptäckta och anfallna i en smal ravin. Sir Alric Farrow skickade sina undersåtar och bestar för att anfalla hjältarna men dessa visade sig vara av lite nytta. Löjtnanten fick till slut nog och anföll själv. En hård strid följde men hjältarnas samlade styrka blev för mycket för Farrow, hans sista hugg gjorde nästan slut på Shiver innan han själv föll. En skräckslagen beastman var den enda som fanns kvar av Farrows hord och han stod som förstenad när hjältarna rusade mot honom (eller så var det så att jag glömde honom helt och hållet trots att jag blev påmind om att han inte gjort nåt den rundan. Jag var trött och ouppmärksam, hade jag spelat korrekt hade jag troligen gjort slut på shiver. Nåja, jag tar hand om honom nästa gång). Efter denna stora seger tog sig hjältarna tid att träna och handla i Dawnsmoor. Jag passade samtidigt på att uppgradera alla Eldritch-varelser till silver-level, det borde ge dem nåt att bita i nästa gång vi spelar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar