söndag 9 maj 2010

Descent

Kampanjen fortsätter...


Hjältarna fick det en aning halkigt när de gick ner i The Ice Tunnels. Det visade sig dock vara mer av ett irritationsmoment än ett egentligt hinder att golvet var täckt av is. Det var kul att få testa Wendigos för första gången även om de inte gjorde så mycket skada som jag hoppats. Trollet i slutet av grottan träffade tekniskt sett (vilket är ovanligt när man använder alla fem power-tärningarna) men jag har för mig att det var ett av de nya feat-korten som sabbade den svingen.
Inget ont sagt om feat-korten dock, de har gjort ett redan intressant spelsystem än mer intressant. Efter att ha smält en ispelare med eldmagi (vilket egentligen inte skulle funka enligt kortet men jag tillät det ändå) fick gruppen en nyckel och kunde ta sig vidare ner i mörkret.

Nästa nivå (King of the Mountain) bjöd dock på mer motstånd då jag fick testa mina uppgraderade skeleton archers och de var helt klart värda vad jag betalade. Efter en del krånglande med en besvärlig låsmekanism lyckades hjältarna slutligen ta sig ut men inte utan att det sved ordentligt.

...fortsättning följer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar