torsdag 22 oktober 2009

4 x headshot

Jag måste börja med att berätta att denna omgång SOTR var min mest svidande förlust hittills, med detta sagt måste jag tillägga att det samtidigt var väldigt roligt.

Detta var den fjärde striden mot svågerns tyskar och vi körde ett regelrätt slag utan scenarioregler. Vi hade räknat ihop varsin styrka på 50 rp var utan att heller diskutera detta i förväg. Utan att vara pessimistisk hade jag räknat med att ha ett visst underläge (åtminstone numerärt) på grund av min experimentella styrka. Jag vet att flera skulle skaka på huvudet åt min O.o.B men jag ville testa vad som skulle hända. Utan att ge en fullständig redogörelse (för det orkar jag inte just nu) kan jag nämna att mina sovjeter hade med sig både Zaytzev + 4 krypskyttar. Jag ville även ge min Urzine en ny chans men de poängen skulle ha kunnat användas bättre.

En av mina fyra krypskyttar som lyckades med två av totalt fyra headshots!

Jag vann initiativet första rundan och tog tillfället i akt att flytta upp Zaytzev till övervåningen i en ruin, jag försökte därifrån skjuta en av svågerns snipers vilket fallerade dubbelt. För det första glömde vi båda att jag inte kunde skjuta på krypskytten då den var gömd från början samt att jag slog en etta när jag skulle skjuta (för de som inte vet nåt om SOTR kan jag berätta att karaktären Zaytzev är baserad på den legendariska krypskytten med samma namn och kan speltekniskt bara missa på en etta. Jag hade även förbannat mitt slag då jag innan vi började spela sade "-Jag kommer bara att slå ettor eftersom det är det enda jag kan missa på". Jag vet, skitdumt). Trots regelblundern fick det vara som det var och när det blev svågerns tur så sköt han tillbaka och dödade/oskadliggjorde Zaytzev. Hämnden kom dock omedelbart då en av mina andra snipers träffade den sniper som sköt Zaytzev med ett headshot! Jag inser att även detta var regelvidrigt då svågerns sniper fortfarande var gömd. Nåväl, båda hade kul och det kändes rätt i situationen.

Det fortsatte att gå stadigt utför för mina camouflerade, men ack så obepansrade ryssar. Ljuspunkter var ytterligare tre helt regelrätta headshots från mina krypskyttar samt när jag slog fyra sexor i ett slag med fem tärningar och slog således ut de kvarvarande fyra tyskarna i ett fireteam (alla med heavy armor). När min Urzine försvann i ett blyregn var det mer eller mindre över. Vit flagg! Nästa gång skall jag satsa på fler survivor squads.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar