måndag 19 oktober 2009

Lördagskväll

Jag, Heldri, M&M, Mr O, Viterdraken, Dr Drugge och Tokrake inledde kvällen med att spela en vända Red November. Vi kom ungefär halvvägs till räddning innan ubåten drabbades av katastrofal härdsmälta och förintades med åtta halvfulla gnomer ombord! Det diskuterades om vi skulle köra en vända till men vi bestämde oss istället för att premiärspela ett Overlord scenario till Memoir44.

Jag har sedan ett tag tillbaka ägt de första två Overlord kart-expansionerna (Hedgerow Hell och Tigers in the Snow) men det hade inte blivit av att testa förrän nu. Det blev Operation Market Garden som fick inviga oss i detta mer sociala sätt att spela M44. Jag ville prova på att agera befälhavare och Tokrake var snabb att utmana mig och att välja den tyska sidan. Jag, M&M och Mr O gjorde vad vi kunde för att leda de allierade styrkorna till seger och Torake, Heldri, Dr Drugge och Vinterdraken gjorde allt för att vi inte skulle nå broarna. Det blev en upprepning av historien då det visade sig vara "a bridge too far" (eller ett par broar...). Otur med tärningarna och taskigt med kort i center sektionerna bidrog till detta nederlag.

Efter kvällens historielektion gick vi från samarbete till själviskhet då vi spelade en vända ZombieTown. I detta spel gäller det att överleva i tio dagar (tio rundor) efter att kvarteret invaderats av zombier från den lokala kyrkogården. Man tycker att överlevare i en sådan situation borde hjälpa varandra men icke, det skulle ju vara för enkelt! Ytterligare ett lyckat spel från Twilight Creations.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar