söndag 13 december 2009

DET FEMTIONDE INLÄGGET!

Jag trodde aldrig att JAG skulle NÅGONSIN börja (eller ens försöka att) blogga. Och här sitter jag och skriver det femtionde inlägget...

...och som alla inlägg på denna blogg måste det även handla om spel (eller tillverkandet av något till spel osv) och denna gång handlar det om Colosseum från Days of Wonder.
I går (lördag) var jag och Heldri hos Syrran och Svågern och spelade Colosseum för första gången. Jag fick läsa regler (brukar bli så av nån anledning...) och när detta var avklarat spelade vi. Jag måste säga att det var förvånande roande, inte sagt att Days of Wonders spel brukar vara tråkiga. I Colosseum antar man yrket som Impresario och skall tävla mot de andra om att få flest åskådare till sin arena genom att arrangera det mest spektakulära spelen. Heldri vann med en marginal på nästan 30poäng. Ett mycket roligt spel som varmt rekommenderas, kommer att införskaffas!

Spelet var så engagerande att jag glömde ta kort under spelets gång så det fick bli en bild av kartongen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar