fredag 25 december 2009

Julhelg

Kvällen 23/12 spelade jag, Heldri, svågern och syrran spel hemma hos mor. Först blev det Carcassonne - Wheel of Fortune. Jag orkar inte gå in på hur detta skiljer sig från vanliga Carcassonne men jag kan säga att det innehåller ett intressant slumpmoment som vanligen ger lite extra poäng, ibland även till andra spelare än den aktiva. Jag kommer ärligen inte ihåg vem som vann men det var skoj och det är huvudsaken. Efter detta spelade vi Ticket to Ride (+ 1910 expansionen), inte här heller minns jag vem som vann men det var inte jag, det var nog syrran då jag kommer ihåg att hon slog rekord med 12st avklarade biljetter. Vi avslutade med en omgång Colosseum som Heldri vann med en poäng!

På julafton hann vi med att spela ett parti Colosseum som syrran vann med en poäng!

I dag (Juldagen) spelade jag, Heldri, Malin, Heldris bror och far Colosseum (som jag och Heldri givit hennes bror och Malin i julklapp) och Heldris bror vann.
Senare spelade jag, Heldri och Heldris far Ticket to Ride och den vändan vann jag!

God jul och mycket spel till alla!

Ursäkta den usla bilden men det var dämpad belysning och jag avskyr att ta bild med blixt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar