tisdag 1 september 2009

Framåt kamrater!

Äntligen har jag färdigställt min första (av minst fem) Soviet survivor squads till SOTR.

Efter att ha experimenterat med olika färgscheman samt kollat i böcker och på hemsidor efter kulör på autentiska uniformer fick jag till slut blanda en egen grå/grön färg som bas till uniformerna. Vanligen brukar jag vilja ha en standardfärg som grundfärg då det kan vara knivigt att lyckas blanda samma färg flera gånger, jag kringgick dock prblemet genom att blanda i mängd (ca. 50ml istället för 12-15ml som är standard för modellfärg som jag annars använder).
Något som även krånglade till valet av färg var att ryssarna hade mängder med olika uniformsfärger under andra världskrgets gång.

Bilden är lite grynig pga. halvtaskig belysning, jag ville dock undvika att ta bild med blixt då det vanligen sabbar hela intrycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar