lördag 2 januari 2010

Speldag 29/12 -09

Jag, Heldri och några fränder samlades för att fördriva ytterligare en ledig vardag med trivsamma spelupplevelser.

Vi började med en vända Colosseum (som dagen till ära kommit med posten). Jag har för mig att Tokrake vann, det var inte jag i alla fall.

Efter detta sjönk vi nästan i ett parti Red November (som även det kommit med posten). Bilden blev tyvärr så usel så den fick utebli.

Svågern hade med sig senaste versionen av Space Hulk och jag och Tokrake körde första uppdraget (jag spelade Blood Angels och han Genestealers). jag lyckades med uppdraget på nio rundor med två terminators kvar på brädet. Jag måste medge att jag hade stor tur när jag drog Command Point brickor (5,5,5,3,1,2,5,6,5 har jag för mig...) men det kändes att de gamla takterna satt i ryggmärgen, jag var inte i närheten att få slut på tid i någon av rundorna!

Fick även hem Mystery of the Abbey med ovannämnda postförsändelse och vi gick snabbt igenom reglerna för att sedan spela en mycket lång men roande omgång.
Spelet är inspirerat av Rosens namn och går ut på att man skall finna en mördare bland sina medbröder i ett kloster. Efter mycket fruktlöst utfrågande, snokade i andras celler, smygande i bibliotek och flertalet falska anklagelser vann "broder Daniel" (även känd som länsförädaren efter att han flyttat till Sundsvall!) då han slutligen listat ut vem mördaren var.
Mycket kul spel, även ett av få Days of Wonder-spel som det går att spela 6st i.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar