måndag 15 februari 2010

Rollspel - Söndag 7/2

Jag vet att jag skrev i det senaste rollspelsinlägget att jag skulle skriva en resumé av vad som hänt hittills i det Mutantäventyr som jag för tillfället spelleder för Heldri, Tokrake och Vinterdraken men tid och ork har saknats. Nästa gång vi spelar ska jag försöka få med en karta eller två och lite story också. Vi spelade från mitt på dagen till en bit in på kvällen utan att egentligen komma dit jag ville men så är det när man ger spelare fria tyglar. Vi hade hur som helst kul vilket är huvudsaken. Tokrakes karaktär hade otrolig (för att inte säga löjlig, fånig och ofattbar) tur då han misshandlade mycket instabilt sprängmedel och undkom med oförtjänt lite skador. Det roligaste med händelsen var att alla spelarna insåg det oerhört farliga i situationen men (till en början) ingen av karaktärerna.
Det är alltid skoj när spelare måste agera mot sitt bättre vetande bara för att deras karaktär saknar kunskap de själva besitter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar