onsdag 19 augusti 2009

Close Call

Så har jag och några fränder klarat oss igenom ytterligare en kväll av rollspelande bland kullarna runt Dunwich, med nöd och näppe bör sägas.

Efter en kort men vålsam strid med en greater Desh (och ett otal lesser Desh) lyckades vi förgöra (tror vi) den förstnämnda och fördriva de övriga, det gick dock långt ifrån smärtfritt.

Vinterdrakens karaktär blev svårt biten i ena armen och blev temporärt galen på köpet, ytterligare en karaktär blev tillfälligt knäpp. I vild kamp lyckades jag sätta eld på min egen karaktärs byxor dock efter att jag bränt den farligaste av otäckingarna. Det blev slutligen Mr O som räddade kvällen genom att träffa monstret med sin pistol vilket gjorde att det försvann i en ljusblixt. Alla överlevde även denna gång även om det såg mörkt ut ett tag.

Behöver jag nämna att det handlar om rollspelet Call of Chtulhu?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar