söndag 9 augusti 2009

(nästan) en vecka i stugan

Aaah, semester... Grilla, bada och spela. Här följer en något längre "kort rapport" då jag varit utan internet i sex dagar.

Tisdag 4/8

Jag och Heldri spelade Memoir44 och Heldri vann efter att i början haft usel tur med tärningarna.

Onsdag 5/8

När några vänner dök upp spelade vi The Haunting House på verandan och Vinterdraken knep segern.


Senare spelade vi Ticket to Ride -Europe och jag vann!

Jag, Retro, Å och Vinterdraken spelade Red November och sjönk med alla ombord. Det var en väldigt kort och katastroftyngd omgång så vi bestämde oss för att spela ytterligare en gång och denna gång blev vi räddade även om ubåten var ganska körd.

Fredag 6/8


Jag och Vinterdraken ägnade delar av dagen med att spela igenom första kampanjdelen i Campaign Book Vol.1 till Memoir44. Jag spelade Tysk och samlade på mig 18poäng medans Vinterdraken ledde de allierade till seger med totalt 22poäng. Trots att jag vann striden om kulle 112 ser fortsättningen osäker ut i den stora kampanjen.

På kvällen spelade jag, heldri, Tokrake, Lill-M och Tvibita Ticket to Ride. Först blev det Europe vilket Tvibita vann stort, så stort att Tokrake begärde revansch. Och revansch fick han i TtR-US där han vann med en slutpoäng på över 190. Jag blev personligen effektivt stoppad vart jag än försökte åka, det var nästan så att jag fruktade en konspiration.

Lördag 7/8

Jag, Heldri och Tokrake spelade Carcassonne och lyckades skapa en karta utan ett enda hål vilket tillhör ovanligheterna. Partiet bidrog även till några av de mest bisarra städer jag sett i spelet (och då har jag sett en hel del). Tokrake vann.

Det verkade vara Tokrakes dag då han fortsatte att vinna när han och jag spelade tre omgångar Memoir44. Mina britter kämpade tappert i den oförlåtande nordafrikanska öknen men det räckte inte långt då både tärningar och korten var emot mig.


Detta summerar spelandet under vecka 32

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar