tisdag 5 januari 2010

Attack! 4/1 -10

Söndagen vigdes åt Attack! (+ gamla Attack! expansionen samt några få regler från nya).
Efter väldigt få strider spelarna emellan vann Heldri med 71poäng! Mina usla demokrater (som får minuspoäng om de anfaller neutrala länder) lyckades skrapa ihop ynka 26poäng. Trots nederlaget var det mycket roande. Mr O låg bra till efter att ha övertagit hela Oceanien och Australien på politisk väg men Heldri avslutade snyggt med att lönnmörda hans ledare vilket resulterade i att han bara fick två actions sista rundan.

Jag fann att de flesta av de nya reglerna i Attack! Deluxe Expansion (som ersätter den gamla) tog bort mycket av spelglädjen och det som var unikt med första utgåvan. Jag har dock valt att använda vissa regler (bl.a. de nya sjöstridsreglerna då de gamla var under all kritik). Vid tillfälle tänker jag skriva en recension innefattande båda versioner av spelet och min syn på vad som gör Attack! till ett av de bättre världsherraväldespelen.

1 kommentar:

  1. Jag härskar fett i Attack! I alla fall om jag är en fascist från Yttre mongoliet som först erövrar hela Ryssland och sedan hela Asien.

    SvaraRadera