måndag 4 januari 2010

Nyår!

Det sägs att det sätt man avslutar ett år på kommer att prägla det nya, om detta stämmer kommer 2010 innehålla spel, god mat och väldigt trevligt sällskap, inte illa alls om nån frågar.

Jag, Heldri och Tokrake åkte på nyårsafton till Å och Retro för att inte återvända förrän i år : )
Totalt sett blev vi 14st och två nyfödingar, dryga hälften deltog i spelande under kvällen.
Vi började med att spela Ticket to Ride (både Europe och US samtidigt då vi som sagt var många).

Heldri vann TtR-US (klarade 12tickets!), vem som fick mest poäng i Europe vet jag ej då de avbröt och plockade undan spelet när vi skulle äta.

Senare spelades en vända Colosseum och jag har för mig att Tokrake vann.
Ett par timmar in på det nya året blev det åter dags för Red November. Å valde att överge den sjunkande ubåten men resten av besättningen överlevde tills räddningen kom och kunde avslöja desertören!

Efter frukost på nyårsdagen blev det en vända The Haunting House, Tokrake snodde segern ett drag före mig!

Senare på nyårsdagen blev det ytterligare en vända Red November. Jag, Tokrake, Å och Retro lyckades åter bli räddade men denna gång stannade Å kvar ombord : )

Vi hann även med en halv runda Colosseum till innan det var dags att åka och äta för att senare gå på bio...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar