måndag 11 januari 2010

Söndag 10/1

Jag och Heldri åkte på söndagen till Å och Retro för att spela spel från mitt på dagen till sent på kvällen.

Vi inledde med ett Memoir 44 scenario (operation Lüttich) och spelade två på var sida. Jag och Å ledde de allierade till seger.

Sedan blev det Hellgame. Å och Retro bråkade om ett par av de inre cirklarna medan jag och Heldri höll oss i helvetets utkanter. Efter att Lilith blivit frammanad (av Retro) blev helt plötsligt Heldris legioner väldigt många... Senare lyckades hon även få en gratis löjtnant plus fyra legioner och fyra hellhounds. Jag råkade ut för alla de sistnämnda samtidigt vilket fick mina legioner att gå hädan, min löjtnant flydde hals över huvud och fann sig övergiven i en annan av Heldris områden omringad av åtta legioner. Heldri vann.

Min stackars löjtnants sista stund

Vi avslutade med en omgång av nya favoritbrädspelet Colosseum. Retro hade grymt flyt och lyckades som första spelare i vår spelkrets att få över 100poäng (101 för att vara exakt). Grattis!

Det vinnande skådespelet med mycket celebra besökare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar