söndag 24 januari 2010

Mutant

Efter ett alldeles för långt uppehåll har jag äntligen lyckats börja spelleda rollspel igen. Tiden har sprungit ifrån mig men i lördags (16/1) samlades jag, Heldri, Tokrake och Vinterdraken (egentligen var tanken att vi skulle spela brädspel) och gjorde karaktärer till rollspelet Mutant (med vissa egna tillägg och avdrag) för att senare påbörja ett nytt, egenpåhittat postapokalyptiskt äventyr. Detta äventyr lånar delar av tidigare äventyr jag spellett och blandar det med delar jag velat använda men inte fått möjlighet till. Jag kan inte gå in på vad som är planerat framöver då detta skulle spoliera handlingen för spelarna. Nästa gång skall jag försöka ge en resumé av historien så här långt men för nuvarande får det duga med en bild av en av karaktärernas bil.
Bilen är baserad på en Landrover som jag designat om lite grann. Den var ett sidoprojekt som jag tänkt använda i nåt wasteland-äventyr, den passade dock utmärkt då det visade sig att Tokrake tänkt sig ett liknande fordon till sin karaktär.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar