lördag 9 januari 2010

Memoir 44 - Breakthrough to Gembloux

På fredagskvällen spelade jag och Vinterdraken Memoir 44. Vi tänkte först fortsätta den kampanj vi håller på med men då vi ej kunde finna anteckningarna blev det istället Breakthrough to Gembloux. Detta scenario (som medföljer när man köper Campaign Bag) äger rum i Belgien under tyskarnas blitz västerut. Scenariot spelas till 12medaljer och det var väldigt jämnt hela vägen till slutet. Jag spelade tyskarna och var enligt reglerna för scenariot tvungen att bryta igenom med minst en enhet vid exit markören på den franska sidan för att få den tolfte medaljen. Efter att ha slagit ut 13st franska enheter hade jag fortfarande inte lyckats bryta igenom och mina enheter hade tagit mycket stryk, Vinterdraken fick sin tolfte medalj och slaget var över.

Jag hade spelat scenariot två gånger tidigare (både som tysk och allierad) och jag har hittills inte sett tyskarna vinna även om det har varit nära varje gång inklusive denna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar