torsdag 11 mars 2010

Battlefleet Gothic

Mitt flaggskepp, ett Retribution Class Battleship
döpt till Righteous Might


Idag (torsdag 11/3) spelade jag och svågern Battlefleet Gothic, Rymdskeppsstrider i Warhammer 40k universumet. Då det var ett tag sedan vi senast spelade BFG blev det en del regelläsande men det var en givande omgång trots att vi inte hann spela klart. Svågern spelade med sin Tyranidflotta (som jag byggt av 40k-bits som blev över från hans Tyranidarmé) och jag spelade med min Imperialflotta. Det var förvånansvärt jämnt men vi utnyttjade knappast våra resurser till fulo, men om man inte prövar olika strategier vet man inte heller vilka som funkar. Vi kom överens om att vi borde varva de figurspel vi spelar så att vi inte hinner glömma reglerna från gång till gång (samt försöka spela oftare).

Delar av Tyranidflottan närmar sig en liten planet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar