tisdag 30 mars 2010

Blood Bowl Teams

Här kommer lite bilder på mina färdiga Blood Bowl teams i den ordning de blev klara. Dessa bilder är tagna i den fotostudio jag fick när jag fyllde år, fortfarande lite suddigt men det kan ha med hur jag fotar att göra.

HOCHLAND HELLIONS

Mitt human team som jag fotat tidigare. Man spelar med max 11 figurer på plan men ett lag får bestå av upp till 16 figurer därför lät jag alla vara med på bild. Hochland är en provins i The Empire som finns beskrivet i Warhammer Fantasy Battle/Roleplay


TLALOC TERRORS

Detta Lizardmen team är, som de som spelar Blood Bowl ser, inte Blood Bowl figurer utan konverterade Warhammer figurer. Jag tycker att de funkar utmärkt men skulle nog inte gillas på någon av de större turneringarna.

(ORCS)

Dessa orcher är plastfigurer från grundlådan till Blood Bowl som jag delvis konverterat, vissa mer och vissa mindre. En detalj som flera har frågat om är var jag fått hjälmfronten/visiret till figuren längst fram i mitten på bilden, det är främre halvan av ett överblivet huvud/cockpit till en Epic Warlord Titan, så nu vet ni det. Anledningen till att det bara står "orcs" ovanför bilden är att jag inte kommit på något bra namn att ge mina brutala grönskinn men det ger sig nog med tiden.


(ELVEN TEAM)

Mitt Female Elven team har inte heller fått nåt passande namn än. Dessa figurer är gjorda av Shadow Forge i Australien och skulle säkert av denna anledning inte heller gillas på alla turneringar.

Det var allt för tillfället, ska jobba på bildkvalitén, jag lovar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar