onsdag 10 mars 2010

Spelhelg 20-21/2

Efter ytterligare en lång förkylning är jag nu tillbaka vid tangenterna och ska försöka att blogga ikapp. Jag ska göra ett tappert försök att komma ihåg när och var jag/vi spelade, håll till godo.

Lördagen 20/2 åkte jag, Heldri och Tokrake till Å och Retro för att spela spel och se på film, återigen blev vi försenade (kommer dock ej ihåg anledningen denna gång).
Vi spelade Memoir 44 och det blev Overlord-scenariot the Cadets of Saumur som är med i samma map-pack som Hedgerow Hell.
Heldri, som inte är överförtjust i M44, valde att ägna sig åt sin stickning (läs: favoritsyssla) samtidigt som hon tittade på. Jag och Tokrake spelade tyskar och Å och Retro spelade de försvarande fransmännen.
Historiskt sett så försvarade fransmännen sina positioner in i det sista men blev slutligen överkörda av tyskarna. Det stod dock inget om att de krossade flera tyska divisioner vilket var som hände i vårt fall. Ytterligare en förlust till handlingarna men det var ändå lika kul som vanligt.
På söndagen spelade vi Seafarers of Catan och Retro vann efter en snygg utbrytning från ett ganska trängt läge i början av spelet.

Efter detta blev det Railroads of the World (Eastern US). Vi var alla ganska samlade på poängbrädet tills det blev dags att dra av poäng för alla obligationer man drar på sig under spelets gång. Jag lyckades få ihop mer minuspoäng än första gången vi spelade men det var fortfarande lika kul. Tokrake vann om jag minns rätt.

Om pengarna är problemet, kasta bort dem...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar