onsdag 31 mars 2010

Blood Bowl Bretonnian

Jag har sedan ett tag tillbaka funderat över hur man skulle kunna göra ett Bretonnian team till Blood Bowl. De människolag som finns (i plast och metall) är Empire teams, dessa figurer pryds på flertalet ställen av Empire-örnen, ett emblem som inte fungerar ihop med Bretonnians.
Jag började med att titta på Warhammer figurer en fann inga som skulle passa. När jag väl fick några extra plastfigurer över till Blood Bowl (dock ej tillräckligt många för ett helt lag) började jag konvertera. Efter att ha rotat lite bland mina överblivna Brettonian-bits hittade jag ett antal överblivna riddarhjälmar. Med dessa som grund, kartong härdad med superlim samt stansspill började en Bretonnian ta form. Jag har hittills bara färdigställt en lineman men det kommer så småningom att bli ett helt lag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar